خرید و فروش فلزیاب – 09014444903

ایران زمین مهد تمدن

دوران ایران باستان یا تاریخ ایران باستان از پیدایش دولت ماد تا پایان شاهنشاهی ساسانی و حمله اعراب به ایران است. تاریخ ایران را اصولا به دو بخش کلی تاریخ ایران قبل از اسلام و تاریخ ایران بعد از اسلام تقسیم می کنند که اینها خود نیز به بخش های کوچکتری تقسیم می شوند.

 

ایران زمین
ایران زمین
09014444903

 

تاریخ ایران قبل از آریایی ها

قبل از آریایی ها ، قوم های مختلفی در مناطق گوناگون ایران زندگی می کردند. در تاریخ ایران پیش از آریایی ها ، تمدن کاسی ها (در کرمانشاه و لرستان) ، تمدن ساکنان تپه سیلک (در کاشان) ،تمدن های شهر سوخته (در سیستان)، تمدن جیرفت (در کرمان)، تمدن اورارتو (در آذربایجان)، تپه گیان (در نهاوند) ، تپورها در تبرستان (مازندران) و تمدن ایلام (در شمال خوزستان) در سرزمین ایران وجود داشت.

 

مادها

مادها پس از انتخاب هگمتانه به عنوان پایتخت خود ، حکومت خود را در ایران آغاز کردند. این حکومت به رهبری فردی به نام دیاکو منظم شد. افراد دیگری مانند هوخشتره و آزی دهاک نیز از حاکمان دیگر در دوران مادها بودند. مادها تا مدتهای طولانی بر ایران حکومت می کردند اما تاریخ دقیقی از این مدت در دسترس نمی باشد.

 

ایران زمین
ایران زمین
09014444903

 

هخامنشیان

حکومت ماد ها توسط کوروش پایان یافت. او سپس حکومت جدیدی به نام هخامنشیان را پایه گذاری کرد که نخستین دولت متمدن در تمام دنیا در آن دوران بود. در این دوره که همراه با پیشرفت فرهنگ و تمدن بود میتوان به جرات گفت که جهش بشریت و دوره جهش تاریخ ایران و جهان در دوران هخامنشی اتفاق افتاد.

 

ایران زمین
ایران زمین
09014444903

 

ساسانیان

اردشیر بابکان پس از حکومت اشکانیان، حکومت ساسانیان را ایجاد کرد و شهر تیسفون در نزدیکی بغداد را پایتخت ساسانیان قرار داد. این پادشاه ، دین رسمی کشور را زرتشتی اعلام کرد. پس از مرگ اردشیر بابکان پسرش شاپور اول بر تخت شاهنشاهی نشست که یکی از شاهان بزرگ ساسانی محسوب می شد.

 

ایران زمین
ایران زمین
09014444903

 

حکومت های ایران بعد از اسلام

پس از پیروزی اعراب مسلمان بر ساسانیان ، دین اسلام در ایران استقرار یافت. در این دوران ، تاریخ ایران شاهد تحولات زیادی در عرصه های سیاسی ، اجتماعی و مذهبی بود. تسلط مسلمانان بر ایران ساده نبود زیرا شهرها سریع سلطه مسلمانان را پذیرفتند. اما روستاها به سادگی تن به حکومت آنها و قبول مسلمانان نمی دادند. نقاط شرقی ایران و نیز طبرستان و گیلان دیرتر از نواحی غربی به تصرف مسلمانان درآمدند. مسلمانان مجبور به فتح چند باره برخی از نقاط می شدند.

 

امویان

پس از پیروزی اعراب در برابر ساسانیان، حکومت اسلامی اعراب در ایران شروع شد ، که امویان اولین حکومت آنها بودند. این حکومت دمشق را پایتخت خود اعلام کردند. این حکومت در سال چهلم هجری به وسیله معاویه بن ابی سفیان تأسیس گردید.

 

ایران زمین
ایران زمین
09014444903

 

صفویان

حکومت صفویان با توسط شاه اسماعیل صفوی تاسیس شد . تهماسب اول، اسماعیل دوم، محمد خدابنده، شاه عباس، شاه عباس دوم، شاه سلیمان و شاه سلطان حسین از دیگر امرای حکومت صفویان بود. در این دوران برای اولین بار مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی ایران معرفی شد . اصفهان ، قزوین و تبریز از پایتخت های دوران صفوی بود . این حکومت بیش از ۲۰۰ سال به طول کشید.

 

ایران زمین
ایران زمین
09014444903

 

گنجینه های ایران باستان

میان آثار کشف شده در سرزمین پهناور و باستانی ایران، گنجینه‌های باارزشی وجود دارد که بیانگر ثروت، قدرت و تاریخ پرشکوه این سرزمین است. این آثار گرانبها به قدری با ظرافت و در نهایت کمال و زیبایی ساخته شده‌اند که امروزه با توسل به پیشرفته‌ترین ابزار و امکانات نیز به سختی می‌توان مشابه برخی از آنها را ساخت. این گنجینه‌ها به قدری ارزشمند هستند که کارشناسان از تخمین قیمت واقعی آنها عاجزند. بسیاری از این آثار زینت بخش موزه‌های بزرگ جهان است. گنجینه جیحون، گنجینه زیویه و گنجینه کلماکره سه گنج بزرگ ایران هستند که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

 

گنجینه جیحون

یکی از گنجینه‌های مشهور جهان است. با توجه به تحقیقات انجام شده در زمینه باستان شناسی، تاکنون اطلاعات روشنی از محل دقیق کشف این گنجینه به‌دست نیامده است. بر اساس شواهد، این مجموعه با ارزش از تپه‌ای که امروزه تخت قباد نام دارد به‌دست آمده است. تخت قباد در ناحیه باختر یا بلخ قدیم در کنار ساحل آمودریا (جیحون) قرار دارد.

 

ایران زمین
ایران زمین
09014444903

 

گنجینه زیویه

گنجینه زیویه سومین مورد از گنجینه‌های معرفی شده در این مقاله است که از قلعه زیویه به‌دست آمد. زیویه، قلعه‌ای باستانی است که بر روی کوهی مرتفع در جنوب سقز در استان کردستان واقع شده است.  این قلعه با توجه به زمان ساخت به دوره ماناییها و مادها باز می‌گردد  و از معماری قابل توجهی برخوردار است.

 

ایران زمین
ایران زمین
09014444903

 

گنجینه کلماکره (ششمین گنج بزرگ دنیا)

کلماکره گنجینه عظیم دیگری است که مانند ویترین‌های موزه‌های بزرگ جهان را پر کرده است و سهم ایران از این مجموعه باشکوه  آثار اندکی است که در دو موزه ایران نگهداری می‌شود. این گنجینه از غار کلماکره در لرستان کشف شد و به همین نام نیز شهرت پیدا کرد. کلماکره غاری است که در شهرستان پلدختر استان لرستان و در جنوب کوه مله قرار دارد. کلماکره در لغت به معنای «ماوای درخت انجیر» است.

 

ایران زمین
ایران زمین
09014444903

 

ساده ترین روش دفینه یابی

این روزها در هر مقوله ای که دلمان بخواهد فقط با یک سرچ می توانیم به مقصد خودمان دست پیدا کنیم. اما آن روزها که اینترنت نبود تا به یک روش ساده سرچ کردن “ چگونه گنج پیدا کنیم؟ ” بتوان به اطلاعاتی در مورد دفینه یابی و گنج یابی دست پیدا کرد. در گذشته پیدا کردن گنج (گنج یابی) به آسانی این روزها و با دستگاه فلزیاب و امثال این ها نبود.

 

روش استفاده از شاقول در گنج یابی به روش سنتی

اگر تا به حال دستگاه فلزیاب شاقولی به گوشتان خورده جالب است. بدانید که این دستگاه ها توسعه یافته روش شاقول نیاکان ماست. در گذشته به این روش رایج بوده که یک قطعه طلا مثلا به اندازه ی یک انگشتر در زیر زبانشان قرار می دادند و یک قطعه طلای دیگر که به آن یک زنجیر طلا یا مس نصب می کردند تقریبا طول سیم مس یا زنجیر طلا به اندازه ی ۳۰cm و نزدیک محل که می شدند بلافاصله از این روش استفاده می کردند. برای خرید فلزیاب و ارتقا گنج یاب و فروش طلایاب با شرکت آسیامدرن در ارتباط باشید. شرکت آسیامدرن با ۲۰ سال سابقه کار در زمینه خرید و فروش فلزیاب در تهران مستقر هستند. همچنین جهت خرید گنج یاب برای مشاوره می توانید با مشلوران مجرب این شرکت در تماس باشید.

 

از ویژگی های شرکت آسیا مدرن

۱: تمام دستگاه های فلزیاب آسیا مدرن  دارای  گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.
۲: پاسخ گویی ۲۴ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.
۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی اموزشی و دفترچه فارسی میباشد.
۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود.

نوین فلزیاب

آدرس کانال تلگرام محصولات و لیست قیمت محصولات   @zarshenasan

تلگرام کارشناس آثار و نشانه ها :  

@karshenas_zarshenasan    

شماره تماس کارشناس آموزش فلزیاب، خرید فلزیاب و تعمیر فلزیاب 

۰۹۰۱۴۴۴۴۹۰۳-۰۹۱۰۰۰۶۱۳۸۷

جهت تعمیر فلزیاب و ارتقا فلزیاب و فروش فلزیاب دستگاه فلزیاب  خود چه به صورت حضوری و غیر حضوری میتوانید از طریق

راه های ارتباطی شرکت آسیا مدرن با ما در ارتباط باشید.

گنج یابی

زرشناسان

پینترست

 سایت سوالکده

 فلزیاب های برتر دنیا

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با فلزیاب وانواع فلزیاب اینجا را کلیک کنید و توضیحات بیشتر را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما