خرید و فروش فلزیاب – 09014444903

اصول کار فلزیاب پالسی

امروزه در بین دستگاه های فلزیاب موجود در بازار فلزیاب پالسی به دلیل فرکانس کم و نفوذ بیش تر در زیر خاک فلزات با ارزش بیش تری را پیدا می کند. از مزیت های مهم استفاده از فلزیاب های پالسی عمق نفوذ بالای این دستگاه ها می باشد. در ادامه مقاله با اصول کار با فلزیاب پالسی آشنا خواهید شد.

استفاده از دستگاه های پالسی برای شناسایی اشیاء فلزی مفید است، زیرا این دستگاه قادر به شناسایی اشیاء فلزی در عمق‌های بسیار بالاتر از دستگاه‌های معمولی فلزیاب است. همچنین، فلزیاب پالسی می‌تواند به طور مؤثری در شناسایی اشیاء فلزی در مناطقی با خاک سخت و معدنی کاربرد داشته باشد.

با این حال، این دستگاه نسبت به دستگاه‌های دیگر هزینه‌برتر است و برای استفاده بهتر نیازمند آموزش و تجربه است. در ادامه بیشتر با نحوه کار با فلزیاب پالسی آشنا خواهید شد و درک بهتری از این دستگاه خواهید داشت.

 

اصول کار فلزیاب پالسی 09014444903
اصول کار فلزیاب پالسی
فروش فلزیاب و طلایاب در نوین فلزیاب 09014444903

 

فلزیاب پالسی چیست و پالسی چه معنی دارد؟

فلزیاب پالسی از یک یا چند سیم پیچ مشترک به عنوان فرستنده و گیرنده استفاده می شود و با ارسال پالس های کوتاه اما قوی میدان مغناطیسی شدیدی ایجاد می کند و موجب تغییر میدان مغناطیسی می شود، این امر باعث ردیابی و شناسایی فلزات که دارای خاصیت مغناطیسی اند می باشد. به طور کلی جریان پالس به معنای جریان متناوب و شدید برق می باشد.

در واقع یک سیستم بوقی است که توانایی ارسال پالس‌های الکترونیکی با فرکانس پایین و ولتاژ بالا به زمین را داراست. این پالس‌ها سپس به طور خودکار از سطح زمین بازتابی می‌شوند و برای آنالیز بازتابی، فلزیاب از یک سیگنال پردازش شده بهره می‌برد.

برای تشخیص فلزات، فلزیاب بوقی به طور خاص از تغییرات زمین در معرض پالس‌های الکترونیکی بهره می‌برد. به طور کلی برای تشخیص فلزاتی که در عمق بیشتری نسبت به سطح زمین قرار دارند و موجودیت آنها به سختی مشخص است، مناسب است.

 

اصول کار فلزیاب پالسی 09014444903
اصول کار فلزیاب پالسی
فروش فلزیاب و طلایاب در نوین فلزیاب 09014444903

 

آموزش و اصول کار با فلزیاب پالسی

این فلزیاب به دلیل حساسیت بیشتری که به فلزات نشان می دهد باعث شده حتی سیگنال هایی از فلزات کوچک و ریز را دریافت کند و این امر باعث شده که بوق های ممتد به شما ارسال شود. به طور کلی برای کاوش مناطق کوهستانی، صخره و خاک سفت بهتر است از فرکانس پایین استفاده کنید و همچنین لوپ دستگاه را به آهستگی حرکت بدهید.

 

اصول کار فلزیاب پالسی 09014444903
اصول کار فلزیاب پالسی
فروش فلزیاب و طلایاب در نوین فلزیاب 09014444903

 

نحوه کار با فلزیاب پالسی

  • برای شروع باید فلزیاب را با باتری مناسب تجهیز کنید و سپس آن را روشن کنید.
  • تنظیمات دستگاه را بر اساس نیاز خود برای شناسایی هدف انجام دهید.
  • با نگه داشتن دستگاه در دستان خود، آن را به طور مستقیم بر روی خاک به فاصله 5 الی 10 سانتی قرار دهید.
  • با قدم زدن به طرف جلو به صورت آهسته نواحی مورد نظر را کاوش کنید.
  • هنگامی که دستگاه فلزی را شناسایی می‌کند، یک صدای بوق در دستگاه فرستاده می‌شود و اطلاعات مربوط به فلز روی صفحه نمایش دستگاه قابل مشاهده است.
  • با توجه به نتایج حاصله، می‌توانید برای پیدا کردن فلز حفاری بپردازید.

 

در هنگام کار با دستگاه به این نکات توجه داشته باشید:

  1. موبایل همراه خود نداشته باشید
  2. در روزهای بارانی کاوش نکنید
  3. از دکل های مخابراتی فاصله بگیرید
  4. اشیاء فلزی با خود حمل نکنید

 

اصول کار فلزیاب پالسی 09014444903
اصول کار فلزیاب پالسی
فروش فلزیاب و طلایاب در نوین فلزیاب 09014444903

 

بالانس دستگاه پالسی چگونه است؟

در حالت کلی قانون خاصی برای نحوه بالانس فلزیاب و ارتفاع لوپ برای همه دستگاه ها وجود ندارد. در اکثر دستگاه ها به این صورت است که در ارتفاع پنج یا شش سانتی متری خاک بالانس شود که در ارتفاع ده سانتی متری هم شروع به کاوش و جستجو کند، که البته برای همه ی دستگاه ها به این شکل نیست.

استفاده از فلزیاب نقطه زن پالسی نیز بسیار ساده و آسان است. با اجرای کالیبراسیون دستگاه، ابتدا در جستجوی نواحی منطقه تشخیص امکان وقوع معادن و فلزات به دست می‌آید. همچنین، با انتخاب مناسب فرکانس و عمق در محدوده قابل برداشت، قادر به تشخیص مواد فلزی و نافلزی در زیر سطح زمین نیز هستیم.

در نهایت، با توجه به عملکرد و کارایی بسیار بالای فلزیاب پالسی، از آن به‌عنوان یکی از مهمترین ابزارهای جستجوی معادن و گنجینه‌های زمینی استفاده می‌شود. این دستگاه به دلیل دقت بالا، سرعت بالا و سازگاری با اکثر محیط‌های زمین کاربردی بسیار گسترده دارد.

 

فلزیاب فرکانسی (VLF) چیست؟

معمولاً این نوع فلزیاب بسیار سبک و کم حجم هستند، فلزیاب درعمق های کم (کمتر از یک متر) را کاوش می کند. همچنین فلزیاب های فرکانسی مصرف باطری کمتری نسبت به سیستم های دیگر دارد. بین فلزیاب فرکانسی و پالسی، فلزیاب پالسی عمق کاوش بسیار بیشتری دارد، همچنین از نکات مهم این دستگاه حساس نبودن به کانی های موجود در زمین می باشد.

زیرا خاک ایران دارای آلودگی های بسیاری است که فلزیاب پالسی در برابر این آلودگی ها واکنش نشان نمی دهد. در حالی که فلزیاب فرکانسی دارای قدرت تفکیک بیشتری می باشد و نیز مصرف باطری آن نسبت به فلزیاب پالسی بسیار کمتر است. به دلیل استفاده از پالس‌های الکترومغناطیسی بسیار کوتاه، فلزیاب پالسی به بررسی زمین در عمق‌های بالا نیز قادر است. فلزیاب پالسی به‌عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های بررسی و تشخیص مواد فلزی است که در بسیاری از قاره‌ها به‌کار گرفته می‌شود.

 

اصول کار فلزیاب پالسی 09014444903
اصول کار فلزیاب پالسی
فروش فلزیاب و طلایاب در نوین فلزیاب 09014444903

 

بررسی قیمت دستگاه پالسی و فرکانسی

در بازار به دلیل وجود فلزیاب های گوناگون، تفاوت قیمت به شدت زیاد می باشد و همچنین فلزیاب های خارجی قیمت بالاتری نسبت به فلزیاب ایرانی دارند. قیمت فلزیاب های فرکانسی به دلیل سیستم ساده و کاربردی بسیار مناسب و به صرفه است؛ از طرف دیگر فلزیاب پالسی به علت قابلیت های گوناگون و پیشرفته نسبت به فلزیاب فرکانسی بالاتر می باشد. شما می توانید با به توجه نیاز خود از دستگاه همچنین با توجه به شرایط مد نظر، دستگاه سازگار با کار خود را خریداری کنید.

 

 

از ویژگی های شرکت آسیا مدرن

 تمام دستگاه های شرکت آسیا مدرن دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.
۲: پاسخ گویی ۲۴ ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.
۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی آموزشی و دفترچه فارسی می باشد.
۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود.

خرید فلزیاب 09014444903

آدرس کانال تلگرام محصولات و لیست قیمت محصولات@zarshenasan

تلگرام کارشناس آثار و نشانه ها:

@karshenas_zarshenasan

شماره تماس کارشناسان جهت خرید فلزیاب، فروش فلزیاب و آموزش فلزیاب

۰۹۰۱۴۴۴۴۹۰۳-۰۹۱۰۰۰۶۱۳۸۷

جهت تعمیر و ارتقا دستگاه خود چه به صورت حضوری و غیر حضوری می توانید از طریق

راه های ارتباطی شرکت آسیا مدرن با ما در ارتباط باشید.

گنج یابی

پینترست

 سایت سوالکده

 فلزیاب های برتر دنیا

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با فلزیاب و انواع فلزیاب اینجا را کلیک کنید و توضیحات بیشتر را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما