خرید و فروش فلزیاب – 09014444903

قطعات تشکیل دهنده ی فلزیاب

در بخش مقالات سایت در رابطه با انواع دستگاه فلزیاب، گنج یاب و طلایاب توضیحات لازم گفته شده است. که در این بخش از مقاله به بررسی خرید، فروش و قیمت قطعات فلزیاب خواهیم پرداخت.

در اواخر قرن نوزدهم بسیاری از دانشمندان و مهندسین دانش خود را بکار گرفتند تا دستگاهی را با قابلیت واکنش نسبت به فلزات اختراع کنند، چنین دستگاهی می توانست در جستجوی معادن ابزاری بسیار کاربردی و کلیدی محسوب می شود.

فیزیکدان آلمانی Heinrich Wilhelm Dove سیستم موازنه ی القایی induction balance ابداع کرد، که صد سال بعد زمینه ساز تکامل فلزیاب های امروزی قرار گرفت. اولین دستگاه ها بسیار ابتدایی بوده و مصرف باتری بالایی داشتند و میزان عمق نفوذ در آن ها نیز بسیار پایین بود.

 

قطعات تشکیل دهنده ی فلزیاب 09014444903
قطعات تشکیل دهنده ی فلزیاب
فروش فلزیاب و طلایاب در نوین فلزیاب 09014444903

 

فلزیاب چیست؟

دستگاه فلزیاب با فرکانس بالا قطعات طلا و انواع فلزات را کشف میکند. دستگاه فلزیاب با انتقال یک میدان الکترومغناطیسی به زمین سیگنال ها را از فلزات درون زمین دریافت میکند.

در جولای ۱۸۸۱ رئیس جمهور وقت امریکا جیمز گارفیلد در سانحه ای با گلوله زخمی شد. الکساندر گراهامبل تلاش کرد تا به کمک یک دستگاه فلزیاب محل گلوله را بیابد و به پزشکان کمک کند اما متاسفانه در این امر ناکام ماند. مدتی بعد مشخص شد که روش ابتکاری گراهامبل می توانست کار ساز باشد.

اما دلیل شکست روش او تداخل امواج دستگاه با فلز های سیم پیچ مانند تختی بوده که جیمز گارفیلد را بر روی ان خوابانده بودند. این اتفاق خود نقطه ی عطف تاریخی جالبی محسوب می شود چرا که استفاده از این سیستم نوین برای اولین بار بسیار هیجان انگیز و جالب بوده است.

 

 

قطعات تشکیل دهنده ی فلزیاب 09014444903
قطعات تشکیل دهنده ی فلزیاب
فروش فلزیاب و طلایاب در نوین فلزیاب 09014444903

 

اجزای تشکیل دهنده ی فلزیاب

فلزیاب همانند دستگاه های دیگر دارای بخش های متفاوتی می باشد. هر کدام وظیفه خاصی بر عهده دارند. که در صورت نقص هر یک از اجزاء باعث اختلال در عملکرد دستگاه می گردد.

به طور کلی قطعات تشکیل دهنده ی فلزیاب شامل موارد زیر است:

  • لوپ: وسیله ای برای بزرگنمایی دیدن اجسام ریز یا وضوح اشیاء به کار گرفته می شود.
  • دسته: میله ای است که اجزای فلزیاب از جمله لوپ بر روی دسته قرار می گیرد. باید به گونه ای طراحی شود که در کنار وزن سبک دارای استحکام بالا نیز باشد.
  • دستگیره تعادل: قطعه ای برای تعادل به هنگام کار با فلزیاب میباشد. زمانی که دستگیره ی فلزیاب را می گیرید، دستگیره تعادل بین آرنج و مچ قرار میگیرد و باعث کنترل بهتر دستگاه فلزیاب می شود.
  • جعبه کنترل: این جعبه، کنترل سیستم را برعهده دارد که اجزای جعبه شامل مدار و قطعات، باتری، بلندگو و ریز پردازنده ها است.

در برخی از فلزیاب ها، دستگاه مجهز به سنسور است، که این سنسورها دارای انواع گوناگونی میباشد و هر یک کارایی منحصر به فردی دارند.

 

انواع سیم پیچ ها در طراحی فلزیاب ها:

همان طور که پیشتر نیز به ان اشاره کردیم، در طراحی سیم پیچ فلزیاب ها طرح های گوناگونی به صورت ابتکاری یا قراردادی مورد استفاده قرار می گیرند که پرکاربرد ترین آن ها عبارتند از:

  • سیم پیچ های هم مرکز
  • سیم پیچ های بیضوی
  • سیم پیچ D شکل

 

قطعات تشکیل دهنده ی فلزیاب 09014444903
قطعات تشکیل دهنده ی فلزیاب
فروش فلزیاب و طلایاب در نوین فلزیاب 09014444903

 

سیم پیچ های هم مرکز concentric coil

می توان گفت نوعی از طراحی سیم پیچ است که بیشترین کاربرد را در صنعت فلزیاب ها دارد. این سیم پیچ ها دو سیم پیچ دایره ای شکل هستند که شعاع کمی دارند و در برخی موارد ضخامت آن ها متغییر است. در مرکز ان ها ممکن است فضای خالی وجود داشته باشد و یا با جسم یا ماده ای متفاوت پر شود.

بسیاری از تولید کنندگان طرح سیم پیچ های خود را به حالت طرح شبکه ای تغییر داده اند، در این حالت طرح سیم پیچ مشابه نوع هم مرکز است ولی سیم پیچ به صورت یک شبکه ی تار عنکبوت در هم تنیده پیچیده می شود.

 

سیم پیچ های بیضوی elliptical coil

این طرح در سیم پیچ فلزیاب ها درست همان سیم پیچ های هم مرکز را تقلید می کند، با این تفاوت که سیم پیچ به صورت یک بیضی پیچیده می شود. تفاوت این دو نوع سیم پیچ را می توان اینگونه توجیه کرد: فرض کنید سیم پیچی هم مرکز با قطر حدود ۸ در ۸ اینچ داشته باشیم.

چنانچه از عرض ۸ کاسته و به طول سیم پیچ بی افزاییم به طور مثال سیم پیچی با عرض ۶ و طول ۱۰ بسازیم. توانسته ایم سیم پیچی بیضی شکل درست هم وزن سیم پیچ هم مرکز قبلی ولی با پوشش بیشتر بسازیم. در واقع مزیت سیم پیچ بیضوی نسبت به نوع هم مرکز تنها تفاوت در میزان پوشش دهی بستر مورد نظر در عین حفظ وزن سیم پیچ است.

 

سیم پیچ D شکل double D shaped coil

در این طرح، دو سیم پیچ به صورت دو حرف D انگلیسی پشت به پشت هم قرار می گیرند. این نوع سیم پیچ ها از عمق نفوذ کمتری برخوردارند اما سطح وسیع تری را پوشش می دهند و کمتر تحت تاثیر کانی های موجود در بستر قرار می گیرند. در ادامه ما نگاهی دقیق تر به تمام انواع تکنولوژی های بکاررفته در صنعت فلزیاب ها خواهیم انداخت.

 

قطعات تشکیل دهنده ی فلزیاب 09014444903
قطعات تشکیل دهنده ی فلزیاب
فروش فلزیاب و طلایاب در نوین فلزیاب 09014444903

 

قیمت قطعات فلزیاب در بازار

قطعات فلزیاب با توجه به تنوع مارک و مدل در بازارهای سراسر کشور و جهان دارای تنوع قیمت بسیار بالایی می باشد. همچنین ممکن است قیمت قطعات به نوع فلزیاب و کارایی آن نیز متفاوت خواهد بود. از جمله فلزیاب پرطرفدار که قطعات آن نیز بسیار پرفروش است، فلزیاب پالسی نام دارد. این دستگاه به دلیل ویژگی های کاربردی و پیشرفته در بازار متقاضی زیادی دارد. قطعات فلزیاب پالسی نیز دارای انواع مختلفی میباشد، که در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم نمود.

 

بررسی قطعات فلزیاب پالسی

  • خازن: وسیله‌ای الکتریکی است که می‌تواند بار الکتریکی را در خود ذخیره کند.
  • دیود: قطعه‌ای الکترونیکی است که دو سر دارد، و جریان الکتریکی را در یک جهت از خود عبور می‌دهد.
  • ترانزیستور: مهم‌ترین قطعهٔ مداری در الکترونیک است و برای تقویت یا قطع و وصل سیگنال ها به کار می‌رود.
  • بلندگو: کارایی این وسیله این است که هنگام کاوش و شناسایی فلزات با صدای بوق به اپراتور هشدار می دهد.

 

قطعات تشکیل دهنده ی فلزیاب 09014444903
قطعات تشکیل دهنده ی فلزیاب
فروش فلزیاب و طلایاب در نوین فلزیاب 09014444903

 

 

خرید و فروش قطعات فلزیاب

برای خرید، فروش و تعمیر قطعات فلزیاب با شرکت آسیامدرن در ارتباط باشید. شرکت آسیا مدرن در ایران با 20 سال سابقه ی کار در زمینه فلزیاب می باشد. همچنین این شرکت دارای مجوز لازم و نمایندگی مربوطه به صنف تعمیرات لوازم الکترونیکی و خدمات تعمیرات فلزیاب و گنج یاب را ارائه می دهد.

 

از ویژگی های شرکت آسیا مدرن

 تمام دستگاه های شرکت آسیا مدرن دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.
۲: پاسخ گویی ۲۴ ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.
۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی آموزشی و دفترچه فارسی می باشد.
۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود.

خرید فلزیاب 09014444903

آدرس کانال تلگرام محصولات و لیست قیمت محصولات@zarshenasan

تلگرام کارشناس آثار و نشانه ها:

@karshenas_zarshenasan

شماره تماس کارشناسان جهت خرید فلزیاب، فروش فلزیاب و آموزش فلزیاب

۰۹۰۱۴۴۴۴۹۰۳-۰۹۱۰۰۰۶۱۳۸۷

جهت تعمیر و ارتقا دستگاه خود چه به صورت حضوری و غیر حضوری می توانید از طریق

راه های ارتباطی شرکت آسیا مدرن با ما در ارتباط باشید.

گنج یابی

پینترست

 سایت سوالکده

 فلزیاب های برتر دنیا

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با فلزیاب و انواع فلزیاب اینجا را کلیک کنید و توضیحات بیشتر را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما