خرید و فروش فلزیاب – 09014444903

آموزش کار با دستگاه فلزیاب

فلز طلا یک فلز مغناطیسی نیست و بنابراین از تکنولوژی های دیگری برای تشخیص آن استفاده می شود. برای کاوش و یافتن گنج و دفینه دستگاه فلزیاب مناسب ترین دستگاه می باشد. در مقاله زیر می خواهیم درمورد آموزش کار با دستگاه فلزیاب توضیح دهیم.

 

آموزش کار با دستگاه فلزیاب و موفقیت در کاوش

برای شروع یک کاوش خوب که ساده و آسان باید بتوانید با دستگاه فلزیاب کار کنید نیاز به آموزش فلزیاب دارید. که کار با انواع دستگاه های طلایاب و فلزیاب پالسی کینگ و دست ساز را یاد بگیرید. گاهی دیده می شود که استفاده غیر اصولی اپراتور باعث عملکرد نامطلوب دستگاه شده است.

 

آموزش کار با دستگاه فلزیاب
آموزش کار با دستگاه فلزیاب
09014444903

 

نکات مهم به هنگام کاوش با دستگاه فلزیاب

  1. حتما دستگاه را قبل از کار به مدت ۱۰ دقیقه روشن کنید تا به ثبات برسد، اگر مکانی در مجاورت دکل فشارقوی دارید. به هیچ وجه دستگاه رو روشن نکنید چون امکان سوختن دستگاه خیلی بالاست.
  2. ارتفاع لوپ از زمین ۵ سانت باید باشد بالانس و کالیبره صحیح و حرکت منظم و بدون تعجیل توی هر فاصله از زمین دیسک یا پراپ را بالانس کردین تا آخر کاوش باید اون فاصله رو حفظ کنیم. سپس هر دیسک یا پراپی فاصله بالانس خودش را دارد خیلی بالا بالانس نکنید. چون به ازای هر یک سانتی که دست بالا می آید، شما ۱۵ تا۲۰ سانت از عمق کاری رو از دست خواهید داد. در حین کاوش دقت کنید که لبه های دیسک از هر طرف به یک اندازه با زمین فاصله داشته باشد.
  3. هر لوپی به اندازه ۴ برابر خودش عمق زنی داره مثلا لوپ ۵۰ سانتی فقط حداکثر ۲ متر برد نفوذ دارد و برای عمق بیشتر از لوپ های سایز بزرگ تر استفاده کنید.
  4. هوایی گرم و سرد روی عملکرد دستگاه اثرات منفی دارد، یک اپراتور اول باید خاک شناس باشد تشخیص نوع خاک باعث می شود. اپراتور بهترین تنظیمات را برای خاک منطقه خود اعمال نماید. درحین کار با دستگاه از اطرافیان بخواهید فاصله ۲ ، ۳ متری با شما را رعایت کنند. تا دستگاه به اشتباه تجهیزات حفاری را نزند و خود اپراتور هم هیچ گونه فلزی رو به همراه نداشته باشد.
  5. هیچ وقت پشت و یا رو به قطب شمال کار نکنید شرق به غرب چون قطب مغناطیسی زمین باعث اختلال دستگاه فلزیاب می شود.
  6. معمولا اشیاء تو زمین ثابت و لوپ برای کاووش محرک هستند گاهی دیده می شود برای تست لوپ را ثابت و اجسامو بهش نزدیک کرده اند و بخاطر عملکرد ناصحیح نتیجه نامطلوب حاصل می شود.
  7. وسایل فلزی در مسیر و همراه اپراتور نباید باشه و بوته و سنگ های مزاحم در مسیر باید جمع آوری بشود. اگر زمین کاوش شما سفت یا سنگلاخی است باید دستگاه رو روی فرکانس پایین تنظیم نمود. چون نفوذ در زمین سخت با فرکانس پایین بهتر می باشد.

 

آموزش کار با دستگاه فلزیاب
آموزش کار با دستگاه فلزیاب
09014444903

 

عوامل موثر بر عمق کاوش فلزیاب ها ؟

یکی از مهمترین خصوصیات فلزیاب و طلایاب که به هنگام خرید فلزیاب بسیار حائز اهمیت است، عمق کاوش دستگاه فلزیاب می بادش که این مورد به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم :

  • قدرت دستگاه
  • اندازه فلز
  • جنس فلز
  • اندازه دیسک فلزیاب
  • شکل فلز
  • جنس خاک

 

آموزش کار با دستگاه فلزیاب
آموزش کار با دستگاه فلزیاب
09014444903

 

علت بوق زدن دستگاه فلزیاب و پیدا نشدن فلز ؟

عامل اولی که دستگاه فلزیاب بیهوده بوق می زند این است که دستگاه شما خطای زیادی دارد و املاح را تشخیص می دهد. اپراتور حرفه ای می بایست نسبت به دستگاه خود آشنایی کافی داشته باشد و طرز کار فلزیاب خود را بداند. در این شرایط حتی میتواند تشخیص دهد که این بوق حاصل از ذرات است یا مربوط به اشیای قیمتی می باشد. عامل دوم این است که دستگاه به فلز ریز و بسیار کوچک حساس شده و ما حین حفاری با خاک آن فلز سنس شده را بیرون ریخته ایم.

برای پیدا کردن فلز ریز میتوان از دستگاه های فلزیاب کوچک (پین پوینتر) استفاده کنیم و یا نه ما می توانیم. توسط دیسک فلزیاب خودمان خاک حاصل از حفاری را جستجو کنیم؛ به این صورت که ابتدا دیسک خود را در کنار از خاک بالانس کرده و روی خاک مد نظر جستجو می کنیم. عامل سوم در اشتباهات دستگاه های فلزیاب مربوط به این است که فلز مورد نظر در دیواره محل حفاری قرار دارد. گاهی پیش می آید دستگاه هشدار لازم را می دهد و ما حفاری انجام می دهیم ولی بعد از کندن هشدار قطع می شود شما این مواقع می بایست دیواره ها را نیز کاوش کنید.

 

 

از ویژگی های شرکت آسیا مدرن

۱: تمام دستگاه های فلزیاب آسیا مدرن  دارای  گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.
۲: پاسخ گویی ۲۴ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.
۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی اموزشی و دفترچه فارسی می باشد.
۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود.

نوین فلزیاب

آدرس کانال تلگرام محصولات و لیست قیمت محصولات @zarshenasan

تلگرام کارشناس آثار و نشانه ها :  

@karshenas_zarshenasan

شماره تماس کارشناس آموزش فلزیاب،خرید فلزیاب و تعمیر فلزیاب 

۰۹۰۱۴۴۴۴۹۰۳-۰۹۱۰۰۰۶۱۳۸۷

جهت تعمیر فلزیاب و ارتقا فلزیاب و فروش فلزیاب خود چه به صورت حضوری و غیر حضوری میتوانید از طریق

راه های ارتباطی شرکت آسیا مدرن با ما در ارتباط باشید.

گنج یابی

زرشناسان

پینترست

 سایت سوالکده

 فلزیاب های برتر دنیا

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با فلزیاب وانواع فلزیاب اینجا را کلیک کنید و توضیحات بیشتر را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما